Below, we find a combination of 3 different sculptures, one androgynous bronze mask that seems to be exploded on the back, and a small selection of sculptures made of bronze, tin, polyester, liquid wood, resin… and one sculpture of my golden boy in bronze The 3 sculptures overlook a huge oil painting (100×200).
On the left of the painting we see a couple. Their heads are not perfectly fitting to their bodies that are also set up in a contrary way. Apparently, the pair is in the middle of a serious argument. The left side of the bronze mask shows the male side, the right side shows the female side.
We see 3 constructions. On the top left we notice the windmill of Alphonse Daudet (Fontvieille – South France), in the middle, the devils bridge, le Pont du Diable (Thueyts- Ardeche) and on the right we see le Pont du Gard (Nîmes). These 3 old constructions seem immersed in the stable life of a dog, who looks out at 2 lovers who ultimately found a narrow way out to an apparently turbulent but very interesting future.
The discussion has apparently been fruitful. The pair moves forward again.
These two worlds are connected in complementary colors.
This work was partly painted with a palette knife. The oil paint is very old and originates from Leon De Smet (+1966), mentor of my teacher Eduard Declercq.
The 3 sculptures were made during different camper van trips to the South of France. I am grateful that I met family Steffens, my mentors for creating sculptures in bronze.
**************
Onderaan vinden we een combinatie van 3 verschillende sculpturen, uiterst links een tweeslachtig bronzen masker dat lijkt te exploderen op de achterkant, in het midden een kleine selectie sculpturen van een koppel, gemaakt uit brons, tin, polyester, vloeibaar hout, hars … en uiterst rechts de bronzen sculptuur van mijn gouden jongen. De 3 sculpturen kijken op naar een enorm olieverfschilderij (100×200).
Aan de linkerkant van het schilderij zien we een koppel. Hun hoofden passen niet perfect bij hun lichamen die ook op een tegengestelde manier zijn opgesteld. Blijkbaar zit het paar midden in een serieuze discussie. De linkerkant van het bronzen masker toont de mannelijke kant, de rechterkant toont de vrouwelijke kant.
We zien 3 eeuwenoude constructies. Linksboven zien we de molen van Alphonse Daudet (Fontvieille – Zuid-Frankrijk), in het midden de duivelsbrug, le Pont du Diable (Thueyts-Ardeche) en rechts zien we le Pont du Gard (Nîmes). Deze 3 oude constructies lijken ondergedompeld in het stalleven van een hond, die uitkijkt naar 2 geliefden die uiteindelijk een smalle weg hebben gevonden naar een ogenschijnlijk turbulente maar zeer interessante toekomst.
De discussie is blijkbaar vruchtbaar geweest. Het paar kan weer verder, welliswaar via een smalle brug over de Ardèche.
Deze twee werelden zijn met elkaar verbonden in complementaire kleuren.
Dit werk is deels met een paletmes beschilderd. De olieverf is erg oud en is afkomstig van Leon De Smet (+1966), mentor van mijn leraar Eduard Declercq.
De 3 sculpturen zijn gemaakt tijdens verschillende camperreizen naar Zuid-Frankrijk. Ik ben dankbaar dat ik de familie Steffens heb ontmoet, mijn mentoren voor het maken van sculpturen in brons.
***************
Na parte inferior encontramos uma combinação de 3 esculturas diferentes, na extrema esquerda uma máscara de bronze ambígua que parece explodir nas costas, no meio uma pequena seleção de esculturas de um casal, feitas de bronze, estanho, poliéster, madeira líquida , resina … e na extrema direita a escultura em bronze do meu menino de ouro. As 3 esculturas parecem uma enorme pintura a óleo (100×200).
No lado esquerdo da pintura vemos um casal. Suas cabeças não se encaixam perfeitamente com seus corpos, que também estão dispostos de maneiras opostas. Aparentemente, o casal está no meio de uma discussão séria. O lado esquerdo da máscara de bronze mostra o lado masculino, o lado direito mostra o lado feminino.
Vemos 3 construções antigas. No canto superior esquerdo vemos o moinho de Alphonse Daudet (Fontvieille – Sul da França), no meio da ponte do diabo, le Pont du Diable (Thueyts-Ardeche) e à direita vemos le Pont du Gard (Nîmes). Estas 3 estruturas antigas parecem estar imersas na vida estável de um cão, cuidando de 2 amantes que finalmente encontraram um caminho estreito para um futuro aparentemente turbulento, mas muito interessante.
A discussão parece ter sido frutífera. O casal pode continuar, embora por uma ponte estreita sobre o Ardèche.
Esses dois mundos estão conectados em cores complementares.
Este trabalho é parcialmente pintado com uma espátula. A tinta a óleo é muito antiga e vem de Leon De Smet (+1966), mentor do meu professor Eduard Declercq.
As 3 esculturas foram feitas durante várias viagens de motorhome ao sul da França. Sou grato por ter conhecido a família Steffens, meus mentores para fazer esculturas em bronze.