HM-ART1155-       

ABBA TALKS TO HIS LITTLE SON JOE    (ARISING A CALL)

(oil on canvas 100x200cm)

Abba is a title that a Jew gives to a friend who has a special place in his life. Abba, the most intimate and loving father-son relationship a man can have, is finally ready to talk to his son little Joe.

 

This painting, titled Arising a Call, captures the artist’s journey of confronting betrayal, falsehood, and healing. Inspired by Yoko Ono’s exhibition on women’s suffering, the artwork explores themes of disillusionment and liberation.

In the center, a headless, naked female figure symbolizes the broken bond of trust with “Little Joe,” a man engulfed by deception, greed, and misconduct. Surrounding her is a ring representing unity, love, and growth—qualities Joe claims but ultimately betrays. As Joe slips to the bottom of this circle, he is left vulnerable, ashamed, and alone, confronted by his own deceitful alter ego, looking in the eye of Pinocchio.

Five yellow symbols represent hope, trust, and integrity, all fractured by Joe’s actions. Through the lady’s watchful eye, those he hurt—his son, the mother of his child, clients, and friends—now witness his exposed guilt from afar, unable to forgive his breaches of trust and abuse of power. The broken ring embodies their estranged connection, while their gaze reflects a universal call for accountability.

The artist relinquishes his “Abba” title in this powerful piece, surrendering the weight of betrayal and dishonesty. Dedicated to the women who have suffered from Joe’s lies and misconduct, the painting conveys the artist’s message: only truth can truly set one free. Through this work, the artist emerges as a spectator, no longer a participant in Joe’s story, empowered by release and ready to move forward.

 

*************

Dit schilderij, getiteld Arising a Call, legt de reis van de kunstenaar vast om verraad, onwaarheid en genezing te confronteren. Geïnspireerd door Yoko Ono’s tentoonstelling over het lijden van vrouwen, onderzoekt het kunstwerk thema’s van desillusie en bevrijding.

In het midden symboliseert een onthoofde, naakte vrouwelijke figuur de verbroken vertrouwensband met “Little Joe”, een man die verzwolgen is door bedrog, hebzucht en wangedrag. Om haar heen is een ring die staat voor eenheid, liefde en groei – kwaliteiten die Joe claimt maar uiteindelijk verraadt. Terwijl Joe naar de bodem van deze cirkel zakt, blijft hij kwetsbaar, beschaamd en alleen achter, geconfronteerd met zijn eigen bedrieglijke alter ego, die in de ogen van Pinokkio kijkt.

Vijf gele symbolen staan ​​voor hoop, vertrouwen en integriteit, allemaal gebroken door Joe’s acties. Door het waakzame oog van de dame zijn degenen die hij heeft gekwetst – zijn zoon, de moeder van zijn kind, cliënten en vrienden – nu getuige van zijn blootgestelde schuld van een afstand, niet in staat om zijn schendingen van vertrouwen en machtsmisbruik te vergeven. De gebroken ring belichaamt hun vervreemde verbinding, terwijl hun blik een universele roep om verantwoording weerspiegelt.

De kunstenaar doet afstand van zijn titel “Abba” in dit krachtige stuk, en geeft het gewicht van verraad en oneerlijkheid op. Opgedragen aan de vrouwen die hebben geleden onder Joe’s leugens en wangedrag, brengt het schilderij de boodschap van de kunstenaar over: alleen de waarheid kan iemand echt bevrijden. Door dit werk komt de kunstenaar naar voren als toeschouwer, niet langer een deelnemer aan Joe’s verhaal, bekrachtigd door bevrijding en klaar om vooruit te gaan.

 

************

Esta pintura, intitulada Arising a Call, capta a viagem do artista no confronto com a traição, a falsidade e a cura. Inspirada na exposição de Yoko Ono sobre o sofrimento das mulheres, a obra explora temas de desilusão e libertação.

Ao centro, uma figura feminina nua e sem cabeça simboliza o laço de confiança quebrado com “Little Joe”, um homem engolido pelo engano, ganância e má conduta. À sua volta existe um anel que representa unidade, amor e crescimento – qualidades que Joe afirma, mas que acaba por trair. À medida que Joe desliza para o fundo deste círculo, fica vulnerável, envergonhado e sozinho, confrontado pelo seu próprio alter ego enganador, olhando nos olhos de Pinóquio.

Cinco símbolos amarelos representam a esperança, a confiança e a integridade, todos eles fraturados pelas ações de Joe. Através do olhar atento da senhora, aqueles que ele magoou – o seu filho, a mãe do seu filho, clientes e amigos – testemunham agora à distância a sua culpa exposta, incapazes de perdoar as suas quebras de confiança e abuso de poder. O anel partido personifica a sua ligação distante, enquanto o seu olhar reflecte um apelo universal à responsabilização.

O artista renuncia ao título de “Abba” nesta peça poderosa, renunciando ao peso da traição e da desonestidade. Dedicada às mulheres que sofreram com as mentiras e má conduta de Joe, a pintura transmite a mensagem do artista: só a verdade pode verdadeiramente libertar alguém. Através deste trabalho, o artista emerge como espectador, não mais como participante da história de Joe, fortalecido pela libertação e pronto para seguir em frente.

 

 

error: OOPS, Content is protected !!